Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Διανέμει τσιγάρα, σοκολάτες, αναψυκτικά κατ’ οίκον με ένα τηλεφώνημα

Ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος με προϊόντα καπνού, ζαχαρώδη, ψιλικά, γαλακτοκομικά τόλμησε να κάνει άνοιγμα στην παράδοση κατ’ οίκον
Αρκετοί είναι αυτοί που πρόσφατα είδαν να μοιράζεται ένα φυλλάδιο το οποίο αναφέρει επιγραμματικά τα είδη που μπορεί να προμηθευτεί κανείς από ένα «καπνοπωλείο της γειτονιάς» σε… όποια γειτονιά και αν βρίσκεται. Είναι μια ιδέα που υπάρχει, κατά καιρούς κάποιοι προσπάθησαν να την υλοποιήσουν αλλά δεν τα κατάφεραν και στην εποχή που διανύουμε αποτελεί ανταγωνιστικά μια διαφορετική πρόταση…Η ιδέα
 Ο Χρήστος Σκαμνιώτης, ιδιοκτήτης καταστήματος με προϊόντα καπνού, ζαχαρώδη προϊόντα, ψιλικά, γαλακτοκομικά και πολλά άλλα επί της Βενιζέλου σχολιάζει πώς αποφάσισε να ξεκινήσει υπηρεσία παράδοσης κατ’ οίκον: «Τα σημεία των καιρών έχουν δυσκολέψει αρκετά και λόγω της οικονομικής κρίσης και του ότι και σ’ αυτά τα μαγαζιά έχει πέσει η κίνηση που είναι μαγαζιά με το μικρότερο κόστος για τους αγοραστές, αυτούς που θα έρθουν να πάρουν μια σοκολάτα ή ένα αναψυκτικό, σκεφτήκαμε ότι αυτός ο τρόπος θα συμβάλλει στην αύξηση των κερδών μας, όποια και αν είναι αυτά. Δεν ήταν μια τωρινή σκέψη, αποτελεί μια ιδέα που εξετάζαμε εδώ και τρία, τέσσερα χρόνια, απλώς τώρα ωρίμασε. Αποφάσισα να το κάνω γιατί αν δεν το έκανα σε μια τέτοια εποχή, που τα πράγματα έχουν δυσκολέψει τόσο πολύ, θα μετάνιωνα στο ενδεχόμενο ότι θα πήγαινε ίσως καλά. Κάνοντάς το, πήρα το ρίσκο, αλλά θα μπορώ να πω ότι έκανα την προσπάθειά μου και ό,τι καλύτερο μπορούσα. Επόμενό μας βήμα είναι οι online αγορές για καταναλωτές όχι μόνο στην Καβάλα αλλά και σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, αφού φιλοξενούμε κάποια είδη που θα μπορούσαν να πάνε κατά παραγγελία».
Τα αποτελέσματα
 Ο ιδιοκτήτης σχολιάζει το ωράριο παραγγελιών, το οποίο είναι οχτώ το πρωί με δύο και μεσημέρι, ενώ το βράδυ γίνεται πιο «σκληρό» ξεκινώντας από τις τέσσερις το απόγευμα μέχρι και μετά τις δύο μετά τα μεσάνυχτα: «Το ωράριο είναι η αλήθεια ότι αντικειμενικά είναι σκληρό, αλλά συνυπολόγισα τις ώρες που ειδικά σε περιοχές εκτός κέντρου δεν υπάρχουν ανοιχτά σημεία πώλησης τέτοιων προϊόντων. Αυτό το κοινό θα πάρει τηλέφωνο, θα εξυπηρετηθεί από εμάς και ευτυχώς μέχρι στιγμής έχουμε ακούσει μόνο θετικά σχόλια για την έγκαιρη παράδοση, εντός λεπτών». Όσο για τα αποτελέσματα, απαντά: «Είναι νωρίς ακόμη, πάει μόλις ένας μήνας που έχουμε την υπηρεσία παράδοσης κατ’ οίκον. Το ευχάριστο είναι ότι κάθε μέρα εμφανίζονται και καινούργιοι πελάτες. Αυτό κάποια στιγμή ή θα σταματήσει ή θα εξελιχθεί. Τυχαίνει εντός μίας ημέρας να έχουμε μέχρι και δέκα παραγγελίες. Σημειώνεται κίνηση. Υπάρχουν και κάποιοι που παίρνουν τηλέφωνο με κάποια δυσπιστία, ρωτούν αν μπορεί να γίνει η παραγγελία, είναι ίσως αρκετά ασυνήθιστο για επαρχία ενώ στον τομέα του φαγητού είναι κάτι σύνηθες. Στο δικό μας κλάδο συνηθίζεται περισσότερο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Προσωπικά, ήταν με ένα φίλο από Θεσσαλονίκη που το συζητούσα και το εφάρμοζε πηγαίνοντας αρκετά καλά. Σίγουρα απαιτεί και οικονομικό κόστος, τυπώσαμε είκοσι χιλιάδες φυλλάδια και τα μοιράσαμε μέσω του γραφείου που αναλαμβάνει τέτοιες δουλειές και ξέρει τις περιοχές. Θέλει και κάποια τόλμη, αφού από τη στιγμή που θα τηλεφωνήσει ο πελάτης πρέπει να τον εξυπηρετήσεις σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης και αν βρίσκεται. Θα δούμε τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Είμαστε αισιόδοξοι. Θέλει υπομονή, είναι κάτι καινούργιο και πολύ παραξενεύονται όταν για πρώτη φορά βλέπουν το φυλλάδιό μας. Ο χρόνος θα δείξει ενώ στο ενδιάμεσο εμείς θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε». 

                                         ΛΥΔΙΑ ΕΛΙΟΓΛΟΥ